Een rustige woensdag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu Een rustige woensdag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu

Een rustige woensdag

Door: Webmaster

21 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo vrienden,

De dag zit er bijna weer op. Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Na een onrustige nacht van Bongani hij is ca 15 keer wakker geweest niet erg uitgerust opgestaan.
Bij het ontbijtje een lekker zacht gekookt eitje gemaakt, hetgeen lekker smaakte.
Onder het ontbijt kwamen Pieter en AnneMieke alweer terug van de rechtbank in Pretoria. Zij moesten er al om 8.30 uur zijn en waren om 9.00 uur terug in Lethabong.
Na het eten lekker op de bank gelezen en muziek geluisterd. Hierna naar het parlementsgebouw gelopen en nog enkele souvenirs gekocht. Aangezien het erg warm was ca 40 graden viel de klim naar het parlementsgebouw tegen.
Vanaf het parlementsgebouw zijn we naar Eastwood (winkelcentrum) gelopen voor een lekker kopje koffie en koel water. Hierna lekker geluncht bij Harry's pannekoekenhuis. De kids aten hun pannekoek geheel op.
Hierna teruggelopen naar Lethabong waar we lekker aan het zwembad hebben gezeten.
Luthando wilde perse zwemmen dus heeft papa maar zijn zwembroek aangetrokken en is een kwartiertje in het water gebleven. In het begin was het water zeer koud, maar je went er wel aan.
Vanavond lekker gegeten steak met rijst en worteljes.
Morgenvroeg om 9.00 uur gaan we naar de Nederlandse Ambassade voor het invullen van de documenten voor Bongani's paspoort.
Dit kan de gehele morgen in beslag nemen.
Sebastian een Zweeds jongetje wordt morgen 4 jaar en we hebben samen cake met koffie in de tuin gepland.
Voor de rest gaat alles zijn gangetje en hopen we vrijdag Bongani's paspoort te krijgen.
Vrijdagavond om 19.00 uur zullen we de terugreis dan aanvaarden.

Heel veel groetjes vanuit een nog lekker zwoel Pretoria.

Groetjes

Anne-Marie, Eric en voor allen een dikke knuffel van de kids.

• 21 September 2005 - 17:24

Lurea En Christel:

een dikke kus van lurea en christel en we hopen dat jullie nog een paar fijne dagen hebben.tot snel
    lurea en christel

• 21 September 2005 - 18:04

Frans&Luud:

alweer leuke foto's ik ga al aftellen wij wensen jullie een hele goede reis,en tot gauw liefs en kusjes voor de kids

• 21 September 2005 - 18:20

Hier Zijn We Weer:

Eric ik heb ook een mailtje via outlook naar je gestuurd. Dus vannacht weinig slaap gehad mensen, ja ook ons overkomt dat thuis, als Ninzi haar speen kwijt is begint ze te brullen en dan moeten we ermaareven uit. Maar voor de rest gaat het dus geweldig met jullie, prachtig toch. Feliciteer Sebastian en zijn ouders morgen ook even namens ons wil je. Wel wel Eric, wie had er vorige week ook al weer zo´n grote mond over het zwemmen, was jij dat niet?!?! Luthando kan doen wat hij wil, maar mij krijgt hij niet in dat steenkoude zwembad en wat lezen we hier.........
    ``Luthando wou zwemmen en toen is papa maar even meegegaan.´´ Ja jongen als de kinderen wat willen dan ga je vanzelf om, we zeiden het toch. Maar het is aftellen he, nog twee dagjes en dan home sweet home. Best lekker hoor, nou ik mail je morgen weer.

vanuit een warm Hollandscheveld (overdag dan he),

de groetjes van de smitjes

• 21 September 2005 - 18:55

Wilfried Jolan Kay Kjell En Britt:

Nog 3 nachtjes slapen.......

• 21 September 2005 - 21:19

Bert Marjo En Jiali:

wel stoer hoor neef zomaar een duik in het koude water met je zoon.Op de foto kunnen jullie nog lachen dus zo koud zal het niet zijn geweest In het hotel in China was het water van het binnenbad maar 19 graden dat is pas koud.
    groetjes
    marjo

• 22 September 2005 - 05:50

Patrique Biesmans:

Goedemorgen biesjes.
    Ik heb de fotos al gezien.
    Lutando en bongani maken samen veel lol. Ik vond vooral de foto met het affuit heel erg leuk. weet je nog wat dat was? groetjes Patrique

• 22 September 2005 - 07:27

Carola:

Hallo,net even onder het genot van een kopje koffie jullie nieuws van gisteren gelezen.Alweer leuke foto's!Hopelijk verlopen jullie laatste dagen vlekkeloos met het regelen van de laatste dingen.Voor ons is ook nog maar even voor wij jullie eindelijk weer zien.Afgelopen zondag had ik vroege dienst,toen ik de deur uit ging zag ik een vallende ster,dan mag je een wens doen,ik wenstte dat jullie gezond en wel in Nederland terug komen! Zo nu ga ik verder met de dingen van alle dag,man en kids zijn al de deur uit en moeder gaat beginnen met haar taken in huis.Geniet nog maar lekker want voor je het weet zit je ook helemaal weer in het ritme van alledag.Vanavond na de zwemles van de kids gaan we jullie auto ophalen in meerssen.Groetjes van ons allen,Gerard,Carola,Jesper,Lynn en een pootje van Mazzel.

• 22 September 2005 - 11:30

Ingrid:

Hallo daar deep down in the south,
    Wat jullie weer allemaal hebben meegemaakt, ongelooflijk. Zeker dat bezoek aan het kindertehuis van Bongani zal zeker heavy zijn geweest(als wij bij het lezen al tranen krijgen en moeten slikken, wat moet het dan wel voor jullie zijn)
    De temperatuur is hier nu ook lekker dus niets houdt jullie tegen om naar huis te keren (Op dat paspoort van Bongani na natuurlijk). Wat ik maar wil zeggen ons welkom zal warm zijn, letterlijk en figuurlijk.
    Jongens en meisje tot snel ziens
    groetjes van Ingrid
    en Bert en de kids natuurlijk