dag 4 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu dag 4 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu

dag 4

Door: Webmaster

11 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo Nederland

Vanuit een snikheet pretoria ca 40 graden een welgemeende groet.
Allereerst opa sjaak van harte gefeliciteerd met Uw verjaardag namens de hele familie en ook van Wout en Karin en de kids.
Vanmorgen na een onrustige nacht (luthando 2 maal uit zijn bed gevallen, niks gebeurd hoor) lekker ontbeten en daarna samen met Wout en Karin en Helen en Claus naar de kerk gegaan. De mis begon om 9.30 uur, wat een verschil met Nederland. Niemand zit stil en het bandje op het altaar speelt het ene gospelnummer naar het ander. De mensen zingen allemaal mee en niemand staat stil. Tijdens de dienst werd er nog een baby voorgesteld aan de gemeenschap. Na ongeveer 1,5 uur hebben we de kerk verlaten maar de mis was nog niet afgelopen maar niemand die er wat van zegt.
Daarna naar een park (Rosepark)in de omgeving gelopen waar we heerlijk koffie en een biertje hebben gedronken. De horica in Nederland kan hier een voorbeeld aan nemen want we betaalden voor 2 bier, 5 verse jus, 3 koffie, 1 thee maal 92 rand net iets meer dan 9 euro.
Hierna zijn we met Wout en Karin naar Eastwood gelopen een klein winkelcentrum. Hier hebben we ons te goed gedaan aan pannekoeken. Ook hier weer tegen een lachwekkende prijs.
Nu zijn we terug in Lethabong en genieten we van de zon. Luthando zit in het babybadje lekker in de zon, het water van het zwembad is veel te koud. Ook heeft hij met Lana Smit staan dansen op de muziek van K3 (Afrika tot in Amerika ...)
Vanavond nog een lekker diner en dan er nog maar een gezellige avond van maken want van slapen zal wel niet veel komen.
Morgenvroeg om 9.55 uur worden we opgehaald voor de overdracht van Bongani. Het zal zeker spannend worden en we zijn benieuwd hoe hij op ons zal reageren.
Dinsdag moeten we voor een intake gesprek naar de Zuid Afrikaanse adoptievereniging om 10.00 uur als voorbereiding op de rechtbank.
Woensdag dienen we ons om 9.00 uur te melden op de rechtbank in Johannesburg. Vertrek 7.30
De rest van de week is vrij en kunnen we hopelijk in alle rust echt gaan genieten van onze nieuwe zoon.

Aan iedereen heel veel groetje en pa nog een fijne verjaardag, tevens een fijne verjaardag gewenst aan Ingrid.

Tot morgen dan zenden we jullie de eerste foto's van onze kleine aanwinst

Eric en Anne-Marie en een dikke knuffel van Luthando

• 11 September 2005 - 14:03

Frans&Luud:

wat heerlijk die foto,s we genieten er iedere dag van voor morgen toy toy toy kusjes voor jullie allemaal

• 11 September 2005 - 16:39

Jesper:

ik heb net jullie verhaal gelezen, helemaal hardop. ik ben benieuwd naar mijn nieuwe neefje. ik ben ook benieuwd naar jullie!
    groetjes van jesper

• 11 September 2005 - 16:41

Fam Bies Oet Limbricht Centrum:

Hi E+A+L,
    Jullie laatste nacht met 3en! Heeeeeeeeel Veeeeeeeeeeeeeeeeel succes morgen en we kijken uit naar jullie foto's. Het is leuk om elke dag op de hoogte te blijven van jullie belevenissen..

Groetjes en knufs,

Carola Gerard Jesper en Lynn

• 11 September 2005 - 18:21

Jolan De Witte En Kids:

spannend we zullen morgen vroeg aan jullie denken. we verheugen ons al op het nieuwe mailtje morgen jolan kan niet wachten op de eerste foto's van haar pete kind.

groetjes en een dikke knuffel voor luthando

• 11 September 2005 - 19:46

Paul,Tess,Rhofer N Lurea:

Na het lezen van het verslag en het zien van de foto's kunnen wij bijna niet wachten op de volgende berichten van jullie. Nog 12 uurtjes en dan is het zo ver. Geniet van het moment dat jullie je tweede zoontje en broertje in jullie armen sluiten. Wij wachten vol spanning op jullie volgende mailtje.Kusjes voor Luthando en morgen voor Bongani natuurlijk
    Groetjes en veel liefs vanuit Rothem Godbless

• 12 September 2005 - 06:30

John, Ine, Colin, Danique En Jorgi:

Leuk verslag, maar het wordt nu spannend, de kids kunnen niet wachten op de eerste foto's van hun neefje. Veel succes en kusjes uit Moorveld
    gr. John, Ine, Jorgi, Colin en Danique

• 12 September 2005 - 08:02

Guus En André:

Geweldig dat we zo op de hoogte kunnen blijven van jullie wel en wee. Het is nu spannend en we begrijpen dat je een nachtje voor de grote gebeurtenis niet veel zult slapen. Gisterenavond op Sjaaks verjaardag zijn de foto's van Bongani nog eens rondgegaan. Wat een schatje! Geniet verder! Veel groeten en 'ne dikke poen!

• 12 September 2005 - 09:35

Penners Lothariusstr:

Het is half 12 en de website staat open in afwachting van de eerste foto's van jullie viertjes.
    Spannend om zoiets zover en toch dichtbij mee te maken.
    groetjes BIER/G