Een zonnige zondag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu Een zonnige zondag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu

Een zonnige zondag

Door: Webmaster

18 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo Nederland

Alweer dag 10 van onze reis. Pretoria begint langzaam helemaal Paars te bloeien door de bloesem van de Chakaranda (let niet op de spelling) boom. Een prachtig gezicht.
Vanmorgen waren de kids erg vroeg op 5.30 uur.
Bongani had een poepbroek en Luthando kon niet meer slapen. Bongani werd verschoond maar wilde niet meer slapen en zat vanuit zijn bedje mamma mamma te roepen.
Om 7.30 uur hadden beide kids gegeten.
Na het ontbijt zijn we voor de 2e maal naar de kerk gegaan. Het blijk bij navraag geen katholieke maar een Baptistische kerkgemeenschap te zijn, maar dit maakt niks uit het blijft indrukwekkend. Het was vel drukker dan de vorige week.
Na de mis een ritueel gezien wat ons erg aangreep. Een zieke vrouw werd door 4 mannen en vrouwen aanbeden. Ze vroeg god om dood te mogen gaan. Dit greep ons even aan.
Na de mis richting Hatsfiels gelopen met een Fins en Nederlands stel voor een lekker potje bier en het bestellen en afdrukken van foto's, hier hebben we ook geluncht en nog even en markt bezocht.
Tegen 15.00 uur zijn we richting Lethabong gelopen. Onderweg zijn we uitgenodigd door de Finnen voor lekker kopje koffie en frisdrank wat wel nodig was met de temperaturen van dit moement, dik in de 30 graden.
Tegen 16.30 uur waren we weer thuis en hebben we eten voor de kids gemaakt. Luthando vond het niet lekker maar de kleine Bongani at voor twee. Tot nu toe vind hij alles lekker, wanneer hij klaar is met eten en hij ziet vervolgens iemand van ons eten blijft hij zolang wijzen totdat hij ook wat krijgt, vanavond was dit: een bord aardappelen met gemengde groenten en een danoontje, vervolgens heeft hij van de pasta en stukjes kip gegeten, enkele stukjes van de cake (het toetje) en dan moet je gewoon stoppen anders gaat hij maar door, het resultaat van deze goede eter: 4 poepluiers
Zoals als vermeld hebben we ditmaal pasta met kip gegeten( kip zoals gewoonlijk elke dag dus we eten de komende maanden geen kipfilet meer)
Hierna een speciale foto genomen voor Luud omdat zij in Bongani de nieuwe Pete Sampras ziet.
De kids zitten nu lekker in bad en gaan zodadelijk lekker slapen. Wij maken het vandaag ook niet te laat.
Morgen krijgen de 2 Nedelandse echtparen en het Zweedse echtpaar hun kindjes, we zijn benieuwd, ze zijn best zenuwachtig maar wij weten natuurlijk precies hoe ze zich voelen.
Slaap allen zacht in Nederland en sta allen gezond weer op.

De foto's volgen morgen

Van uit Pretoria, Zuid- Afrika

Anne-Marie, Eric, Luthando en Bongani

• 18 September 2005 - 17:45

Oma:

Lieve Anne-marie, Erik, Luthando en Bongani
    Hier een berichtje van mam en oma. Wat is het allemaal veel omt te verwerken, zoveel moois. Ik ben heel gelukkig met dat alles. Ik wens jullie nog mooie dagen en een goede vlucht. Tot zaterdag. kusjes voor jullie 4 XXXX Oma

• 18 September 2005 - 17:47

Opa:

Beste familie Biesmans,
    Hier een klein woordje van pap en opa. Heb met veel plezier de berichtjes gelezen. Geniet maar van de twee boys, zal dolgelukkig zijn hun in mijn armen te sluiten. Jullie natuurlijk ook. Veel groetjes en tot ziens, zaterdag. een trotse opa.

• 18 September 2005 - 17:51

Rob, Yvon, Kim En Mike:

Hallo, nog gefeliciteerd.
    We zullen je verjaardag nog wel vieren als jullie weer thuis zijn. Zeg met de jaren verleer je volgens mij ook het tellen. Zijn jullie geen 16 jaar getrouwd?
    We zijn benieuwd naar de foto's van de safari, we zullen ze ook snel aan opa en oma laten zien.

• 18 September 2005 - 18:00

Patrique Biesmans:

Hoi alle vier
    Leuk dat bongani al wat zegt .Waar zijn nog foto's want dat vind ik toch ook heel erg leuk die briefjes zijn ook leuk maar de foto's nog leuker.
    Groetjes Patrique Biesmans

• 18 September 2005 - 20:07

Bert,Marjo En Jiali:

We zijn weer in de lucht gelukkig nadat dinsdag avond onze computer het in een keer begaf.
    Bert alles weer gemaakt.Dus kunnen we thuis weer de mailtjes lezen ipv bij de buren en pap en mam.
    Annemarie nog proficiat met je verjaardag en ook nog met jullie trouwdag afgelopen woensdag ik heb jullie een smsje gestuurt op de mobiele van eric maar bedacht me later dat jullie die misschien helemaal niet mee hadden dus hierbij als nog alle felicitaties.
    We wensen jullie nog een fijne week
    groetjes en dikke kus
    Bert,Marjo en Jiali

• 18 September 2005 - 20:42

Luud:

deze keer een berichtje van mij alleen want de baas is op vacantie naar Oostenrijk ik ben erg benieuwd naar de foto's speciaal voor mij wens de andere die morgen hun kindje krijgen alle geluk van de hele wereld

• 18 September 2005 - 21:48

De Smitties:

hoi biesjes, het is al laat Carin d´r ouders heb ik net naar huis gebracht.
    Vandaag was een dag van veel visite, maar ja wat wil je ook iedereen wil die mooie meid van ons zien. Carin d´r ouders hebben het leuk gehad in Londen. Ninzi vanavond opgehouden tot ze er weer waren, dan nu maar wat later de fles. Nog maar 4 dagen en dan is het zover, vaarwel Zuid-Afrika, hallo Nederland. Lekker idee he.
    Nou ik `spreek´jullie morgen weer, alles gaat goed met ons. Vanmiddag hebben de trotse ouders en zus een wandeling gemaakt met Ninzi. Vanmorgen lagen we lekker lang in bed, 09.00 uur, al wel om 07.00 uur wakker. nou tot morgen, slaap ze.

• 19 September 2005 - 06:37

John:

Nog even een snelle reactie voordat ik aan het werk ga, ik zie uit de verslagen dat jullie je wel vermaken, we zijn nu aan het aftellen tot het zaterdag is, ben benieuwd naar de foto's.
    gr
    John