Een bijzondere verjaardag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu Een bijzondere verjaardag - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu

Een bijzondere verjaardag

Door: Webmaster

17 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo Achterblijvers,

Vanuit een donker en lekker zwoel Pretoria het berichtje van de dag.
Zoals jullie weten is het vandaag Anne-Marie's verjaardag. De kids hebben vanmorgen voor mama gezongen. Daarna hebben we lekker een ontbijt genoten.
Hierna is mama lekker aan het zwembad gaan zitten en is papa boodschappen gaan doen.
Om 11.15 zijn we opgepikt door Martie (iedereen in het busje begon te zingen, lang zal ze leven, in het Zweeds en Engel en Nederlands) om een excursie te doen naar het leeuwenpark.
Omstreeks 12.15 uur waren we in het leeuwenpark, allereerst hebben we een kleine safari gereden waar Luthando de zebra's, springbokken, gnoes en overige beesten in levende lijve kon aanschouwen. Hierna was er een voortreffelijke lunch.
Na de lunch zijn we te voet verder gegaan. Eerst langs een leeuwenopvang met leeuwen tussen 6 en 12 maanden, daarna naar de weer iets oudere leeuwen. Ook heeft dit park 2 giraffen welke komen eten uit de hand. Luthando heeft deze Gigi's ook geaait en te eten gegeven. Hij vond het geweldig en was helemaal niet bang. Na het voeren van de giraffen zijn we weer richting restaurant gelopen voor het dessert. Heerlijk ijs met koffie. Het hoogtepunt van de excursie was bewaard tot het laatste. De leeuwensafari.
Verdeeld over 4 groepen leven hier ca 100 leeuwen. Het is indrukwerkend als een leeuw op nog geen meter afstand van de auto voorbij loopt. De raampjes moesten dan ook gesloten blijven. Na circa 1,5 uur waren we klaar en zijn we teruggekomen richting guesthouse.
Helaas had de kokkin vandaag ongevraagd vrij genomen dus er was geen diner. Voor Bongani is een potje klaargemaakt en Luthando heeft aardappeltjes met tomaat en champignonssaus gegeten.
Hierna de kids in bad gestopt en Bongani ligt nu te slapen.
Luthando gaat nu naar bed (20.30) en samen vieren wij vanavond met de overige koppels de verjaardag van Anne-Marie.

Nog 7 dagen te gaan voordat jullie onze nieuwe spruit in levende lijven kunnen zien.
Bongani is een spontaan en leuk ventje.

Oh ja, Wout en Karin og bedankt voor jullie telefoontje

De groeten en tot Meels

De Biesjes vanuit Pretoria

PS Foto's van de leeuwensafari worden morgen geplaatst.

• 17 September 2005 - 19:42

Wout, Carin, Lana En Ninzi:

Hoi lieve vrienden, ik ben nu dus een berichtje verder gegaan op jullie site. Wel alle emoties van gisteren zijn nog niet verwerkt en als ik dit typ prikken de tranen al weer, dus snel mijn gedachten verzetten. Het afscheid viel ons heel zwaar, daar wij precies weten hoe jullie je nu voelen (dankzij twee jaar geleden). Maar na regen komt zonneschijn voor een ieder. De vlucht was top, Ninzi viel 15 minuten voor het boarden in slaap en werd pas om 07.30 uur wakker de volgende morgen en Lana heeft het volgehouden tot 01.00 uur alvorens bij Carin op schoot in slaap te vallen.
    Na bijna 11 uur vliegen landen we op Nederlandse bodem, Schiphol. En dan het welkom, tranen, tranen, tranen. Jullie zullen het wel merken volgende week. Iedereen vond Ninzi geweldig. Erik en Gemma waren er ook met Isabel, mooi he?!?!
    Om 11.00 uur rijden we naar huis en daar staat eenreuze boog voor en is het helemaal versierd.
    Na de koffie zijn we alleen, heerlijk!!!
    Nou we schrijven jullie veel deze week, tot gauw lieve, bijzondere vrienden.

• 17 September 2005 - 22:39

Ton Pol:

Anne-Marie gefeliciteerd, hopelijk hebben jullie een fijne avond gehad en zijn de kids niet wakker gemaakt, groeten Ton

• 18 September 2005 - 07:02

John:

Bieskes,
    Gisteren de verjaardag van Muis gevierd, we hebben er toen maar een paar op jouw verjaardag genomen, de kids zijn zeer benieuwd naar de foto's van de leeuwen.
    gr.
    John

• 18 September 2005 - 07:27

Patrique Biesmans:

gefeliciteerd anne-marie met je verjaardag,hoe vond luthando de gigi;s heeft hij een voor mama mee genomen. ik wil lutando vragen of hij mij een olifand wil meenemen, dit zijn grapjes.

Groetjes Patrique Biesmans

• 18 September 2005 - 09:10

Luud&Frans:

jullie zien dat ik al s'morgens om 11.00 uur het relaas gelezen heb wat hebben jullie een leuke dag gehad maar daar moeten jullie ook jaren op teren met die kleine boefjes zal dat zeker lukken allemaal heel veel liefs van uit Meerssen