dag 2 + 3 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu dag 2 + 3 - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu

dag 2 + 3

Door: Webmaster

10 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

hallo vrienden,

Vanuit een zonnig Pretoria ons eerste mailtje omtrent de eerste dag

Gisteren hebben we het rustig aan gedaan. 's ochtends lekker ontbeten met de vijf andere koppels. 3 nederlandse 1 deens en 1 zweeds koppel. Daarna even voorlichting gehad met betrekking tot ons verblijf

Het vervolg van zaterdag 10-9-05,

Luthando had gisteravond moeite met in slaap komen, dus wij zijn bij hem op de kamer gaan liggen en om 9.30 lag de fam.Biesmans te slapen, dus we hebben een lange nacht achter de rug maar zijn wel goed uitgerust.
Na het ontbijt zijn we opgehaald voor onze excursie naar het Cultural Village, we kregen hier een rondleiding door nagebootste dorpjes van alle Z-Afrikaanse stammen, Zulu, Xsoza etc. en bij ieder dorpje kregen we een stukje geschiedenis te horen, erg interessant zeker het verhaal over de Zulu's want dat is zowel Luthando als Bongani, de gids was ook een Zulu, en had de gebruikelijke kenmerken, groot en zeer atletisch gebouwd (knappe vent) na de rondleiding werden er nog verschillende dansen opgevoerd met heerlijke muziek, Luthando en mamma hebben nog even meegedaan
Het eindigde met een lekkere lunch, zelfs mamma heeft krokodillenvlees gegeten lekker hoor (gewoon niet over nadenken).
Later die middag zijn we nog naar een Afrikaanse markt geweest, geweldig wat je er allemaal kunt kopen, en niet duur en toch moet je nog afdingen, soms wel genant. Het was trouwens vandaag erg warm zo'n 37 graden.
Vanavond alleen nog wat frietjes gegeten en lekker gebadderd met zoonlief, hij ligt inmiddels te slapen en mamma gaat nog even het dagboek bijwerken.
Morgenochtend gaan we met z'n allen naar de kerk. Zijn benieuwd wat Luthando ervan vindt

Heel veel warme gr. An/Eric en Luthando

(oh ja maandag om 10.00 zijn we als eerste aan de beurt)

• 10 September 2005 - 10:22

Frans&Luud:

groetjes en dikke knuffel voor iedereen

• 10 September 2005 - 10:27

Guus En André:

Genieten maar ! De hele familie leeft mee en wacht vol spanning op de familie-aanwinst.
    Hartelijke groeten en alvast'ne dikke poen voor Luthando en Bongani.

• 10 September 2005 - 14:01

Ton Pol:

Nederlanders Denen en Zweden dat was natuurlijk een ontbijt met beschuit en knakebröd. Ik denk dat Luthando ook lekker heeft geslapen want het bed is groot genoeg nog veel plezier daar groeten Ton

• 10 September 2005 - 17:35

Bert/Ingrid/Roland/Emiel/Germaine:

Hallo jullie drietjes,
    nog een dag voor jullie en dan met z'n viertjes en nog 14 dagen voor ons om jullie welkom terug te heten
    Sterkte en tot schrijfs

• 10 September 2005 - 20:38

Carola , Gerard En De Kids:

Leuke foto's van jullie belevenissen. We vroegen ons af hoe Luthando de indrukken die opdoet verwerkt?
    Groetjes en tot morgen!!

• 11 September 2005 - 07:50

Frans&Luud:

Maandag de spannende dag heel veel liefde voor Bongani zo'n prachtige kerel is niet te versmaden
    kusje voor Luthado en voor jullie heel veel liefde en geluk Maandag

• 11 September 2005 - 08:40

Wies:

Heerlijk dat we jullie reis kunnen 'meemaken'. Mooie foto's! Groeten en alle goeds!

• 11 September 2005 - 09:27

Theo + Terry And The Boys:

Schitterende foto's, wij hopen dat jullie een mooie zondag hebben voor het laatst met jullie drieen.Het bezoek aan de kerk met al zijn ritmiek zal voor Luthando wel een beleving zijn.Groeten uit een regenachtig Eijsden met een temperatuur van ongeveer 20 graden. Alvast voor morgen veel geluk met jullie vieren. En bij dezen een dikke poen voor Luthando en Bongani.

• 11 September 2005 - 10:35

Guus En André:

Schitterend, vooral ook voor Luthando, om zo te kunnen zien uit welke belevingswereld hij en ook Bongani komen. Inderdaad knappe kerels!
    Morgen wordt het weer zo'n gelukkige dag waarnaar jullie al zo lang naar uit hebben gezien. Geniet er met volle teugen van, want het is uniek.
    Lieve groeten uit een kil Limburg.

• 11 September 2005 - 12:27

Christel En Farid:

nog een nachtje slapen spannend he,we hopen dat bongani net zo'n brave kerel is als luthando veel geluk morgen groetjes farid en christel