Overdracht Bongani - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu Overdracht Bongani - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu

Overdracht Bongani

Door: Webmaster

12 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo vrienden

Na een onrustige nacht zijn we heden morgen om 7.30 uur opgestaan. Luthando zijn buikje was leeg en hij was om 6 uur wakker.
Na een lekker ontbijt nog even omgekleed en vervolgens na de ABBA stichting voor het ophalen van Bongani.
Marita vertelde ons dat hij zeer eenkennig is en dat zijn verzorgster bij ons zou blijven. Luthando mocht als eerste zijn broertje zien daarna wij. De emoties liepen weer even hoog op. Heel voorzichtig hebben we kennis gemaakt, na een tijdje is zijn verzorgster weggegaan, hij heeft dit gemerkt en was even in kleine "paniek" maar dit duurde maar even, na wat afleiding ging het goed, hij heeft gelukkig niet gehuild, en al snel was het ijs gebroken. Na een uurtje zijn we terug gegaan naar ethabong.
Bongani heet nu nog even Harrie bongani om hem aan de naam te laten wennen.
Hij loopt aan twee handjes en alles gaat op dit moment goed. Terug in Lethabong zijn we gefeliciteerd door out en Karin, de mensen van Lethabong hadden de slaapkamerdeur versierd. We hebben ons met zijn 4-en terug getrokken op onze kamer om aan elkaar te wennen. Rond half 1 hebben de twee jongens een broodje gegeten, Bongani is een goede eter, zolang er iets op het bordje lag bleef hij ernaar wijzen en ging zijn mondje open, na het broodje volgde voor beiden een appel.
Op dit moment (14.30) ligt hij alweer 1,5 uur in zijn bedje te slapen. Dus dit gaat gelukkig goed, Luthando heeft al een paar keer in zijn broek geplast, waarschijnlijk ook een beetje van slag maar hij is reuze trots en heeft Bongani al vele kusjes gegeven en heeft het al over het samen voetballen etc. .. wordt vervolgd.20.45, rond 15.00 uur is Bongani wakker geworden dus prima gegaan, we hebben hem zijn eerste nieuwe kleertjes aangetrokken en zijn lekker buiten wat gaan drinken, hij moest even wennen dat was wel te merken.
We zijn om 16.00 uur naar de kapper op de hoek gegaan want die bos haren waren echt onhandelbaar, het is hier prima gegaan alleen wat veel draaien met zijn koppie met verder geen kik.
Om 17.30 hebben de boys aardappelen met bloemkool gegeten (door papa klaargemaakt)en het ging er goed in.
Daarna samen in bad, en ook dit was erg gezellig (oh ja papa had de eer om de eerste poepluier van Bongani te verschonen).
Rond 19.30 lagen ze allebei in bed en ze slapen nu heerlijk, hopelijk blijft het de hele nacht zo.

We gaan een biertje drinken op dit geluk,

heel vele gr. A-M Eric

tot straks van een dolgelukkige Pappa en Mamma.

• 12 September 2005 - 10:06

Terry En Dominique:

proficiat met de kleine groetjes terry

• 12 September 2005 - 10:08

Ralph Ingrid &Joris:

Geweldig!!! Van harte gefeliciteerd!

• 12 September 2005 - 10:16

Patrique:

net terug uit school en ik wilde ook even kijken,fijn dat jullie hem hebben zijn leuke foto's groetjes patrique

• 12 September 2005 - 10:45

Stephanie:

Zo, nu kunnen we de rol beschuit met blauwe muisjes uitpakken. Van harte. groeten Stephanie

• 12 September 2005 - 10:56

Ton Pol:

heel hartelijk gefeliciteerd en veel plezier de komende dagen. Op de foto's is trouwens niet te zien dat hij eenkennig is,

groeten Ton

• 12 September 2005 - 10:57

Ingrid Ralph Joris Opa En Oma:

Eindelijk, nu kunnen jullie gaan genieten. Van harte proficiat. Wat een leuk kereltje en een geweldig kapsel. Veel groeten

• 12 September 2005 - 11:09

Theo:

Eric en annemarie vanaf mijn werkplek van harte gefeliciteerd met jullie jongste telg.

Groetjes Theo

• 12 September 2005 - 11:11

Ingrid Penners:

Jongens geweldig
    genieten!!

• 12 September 2005 - 11:14

Frans&Luud:

wat zien jullie er over gelukkig uit van harte proficiat met die kleine schat wat een mooie kerel Luthando proficiat met je broertje ik zit hier met tranen en kippevel vooral die tranen is voor mij nieuw bij jullie zullen ze ook wel gestroomd hebben doeiiiii tot vanavond

• 12 September 2005 - 11:17

Oma Fien Opa Wiel En Marjos:

proficiat mooie foto's veel geluk met jullie vieren veel groetjes en kusjes fam mullers

• 12 September 2005 - 11:51

Jana Dassen:

Voor Luthando: Proficiat met je broertje Bongani !
    Ik vind hem heel erg leuk en mijn mama en papa ook.
    Spannend om al die foto's weer te zien van Zuid-Afrika. Groetjes van Jana
    Pascalle n Carlo

• 12 September 2005 - 11:57

Guus En André:

Wat geweldig voor jullie én "Harrie" Bongani. Bij jullie is ie in zeer goede handen, en zal samen met Luthando een fijne toekomst tegemoet gaan. Heel veel geluk, voor jullie alle vier !
    Prachtige foto's van puur geluk !

• 12 September 2005 - 12:07

Wilfried Jolan Kay Kjell En Britt:

Ik kan niet meer zeggen dat dat ook wij het GEWELDIG vinden en Ik (Jolan) misschien nog wel een beetje extra!!! Peettante wordt je ook niet elke dag, he. Prachtig menneke. An, Eric en Luthando: van harte gefeliciteerd met jullie zoon en broertje en Bongani: Van harte Welkom in de familie, ik kan niet wachten om je een dikke knuffel te geven!!!

• 12 September 2005 - 12:07

Mieke,Beppie En Peggy:

Geweldig. Groetjes van de drie oma's uit de UB.
    We willen hem heel snel zien.Wat leuk dat je aan Luthando's snuitje kan zien hoe trots hij op zijn broertje is.

• 12 September 2005 - 12:18

Jean En Anneke:

Hallo Annemarie en Eric Hartelijk gefeliciteerd met jullie tweede zoontje en Lutando wat heb je een leuk broertje gekregen.
    Eindelijk het geluk compleet
    Veel groetjes Jean en Anneke

• 12 September 2005 - 13:18

UB TIBO:

Hallo Anne-Marie, Eric en Luthando,
    Wat spannend om te lezen over jullie geweldige Afrikaanse belevenissen!
    Als (werk-)achterblijvers leven we met jullie mee, vooral op deze grote dag dat jullie Bongani mogen verwelkomen. Wat ziet dat er heerlijk uit: samen met z'n viertjes als
    een familie! En nu maar genieten......
    Heel veel groeten van Bernadette, Esther, Hilda, John, Marian, Sandra, Yvonne

• 12 September 2005 - 14:24

Hennie En Jan Kroezen:

Hallo Eric Anne-Marie en Luthando.
    Van harte Gefeleciteerd met julie zoontje en broertje, het is een geweldig kereltje. Geniet er maar van samen, en nog een mooie tijd samen met Wout en Carin, doe ze de groetjes.
    De ouders van Wout en Carin.

• 12 September 2005 - 14:45

John, Ine, Jorgi, Colin & Danique:

Fantastisch mooi menneke, van harte proficiat van ons allemaal. Geniet er lekker van de komende dagen met jullie 4'en. Danique kan niet wachten om met Bongani te knuffelen
    Dikke knuffel van ons allemaal

• 12 September 2005 - 16:45

Joyce (dochter Van Peggy):

Ongelooflijk, wat een mooi manneke! En Luthando en jullie zijn ook heel gelukkig, zo te zien. Van harte proficiat!! Ik hoop dat ik een keer met Mams op bezoek mag komen om de kleine Bongani (en Luthando natuurlijk..) een knuffel te geven. Geniet er maar lekker van.
    Groetjes Joyce

• 12 September 2005 - 17:23

Eus En Hella En The Kids:

Heel mooi......ik moet er af en toe gewoon iets bij wegslikken als ik jullie verslagen aan het lezen ben!!
    Ook van ons van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Luthando proficiat met je broer. Geniet, geniet, geniet. Het is gewoonweg fantastisch.
    Kuss en knuffels van ons. :-)

• 12 September 2005 - 17:40

Carola,Gerard, Jesper En Lynn:

Hallo Bongani, welkom in onze familie. Je ziet er geweldig uit en je broer is zo te zien reuze trots.
    Eric en Anne-Marie van harte gefeliciteerd met de kleine guit... geduld wordt ruim beloond, wat een pracht ventje. Ook hier kwamen de emoties goed los.
    Groetjes van ons allen.
    C G J L

• 12 September 2005 - 18:18

Wout, Carin, Lana En Ninzi:

Hoewel we op dit moment nog vijf meter van jullie vandaan zitten vinden we het leuk om jullie ook via deze weg van harte te feliciteren met jullie zoon Bongani en broertje voor jou Luthando.
    Wat geweldig dat we dit weer met z'n vieren mogen beleven.
    Opa en Oma, broers en zussen, neefjes en nichtjes ook gefeliciteerd vanaf deze kant.
    We wensen jullie een prachtig weerzien op Schiphol over iets minder als twee weken.

groetjes uit Lethabong, Pretoria

p.s. Eric ik heet Wout en geen out

• 12 September 2005 - 18:43

Farid En Christel:

wat een knappe vent ik zit hier met waterlanders jullie mooie mannen te bekijken wat een knap stel we wensen jullie alle geluk van de wereld met jullie complete gezin en hoop dat bongani net zo goed went aan de nieuwe situatie als luthando dat gedaan heeft proficiat met jullie zoon en broertje fer en chris

• 12 September 2005 - 19:48

Paul,Tess,Rhofer N Lurea:

PROFICIAT met jullie tweede zoon en broertje. Geweldige foto's en het mooie verslag. Prachtig dat jullie ons de kans geven om er toch een beetje bij te zijn(dankzij deze leuke website) ECHT ONGELOOFELIJK. Kusjes aan the two boys en ook voor jullie zelf een dikke knuffel nogmaals PROFICIAT!!!!!!! Bless you too Anne Marie & Eric with your golden heart. Groetjes vanuit Rothem

• 12 September 2005 - 20:01

Frans&Luud:

vervolg van vanmorgen
    wat leuk die geknipte haren vogens mij is het de zelfde als Luthando knuffel voor die stoere kerels en voor jullie veel liefs

• 13 September 2005 - 09:49

Esther Vullers:

Beste Anne-Marie, Erik en Luthando,

Gefeliciteerd! met jullie zoon en broertje.

• 13 September 2005 - 13:40

Esther Joosten:

Wat 'n lekker menneke, heel veel geluk samen!
    Esther

• 13 September 2005 - 18:59

Bert Marjo En Jiali:

hartelijk gefeliciteerd
    we vinden het super cool
    en kunnen bijna niet wachten om jullie met z'n 4tjes weer terug te zien

groetjes bert,marjo en jiali