alweer een biesje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu alweer een biesje - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu

alweer een biesje

Door: Webmaster

14 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo vrienden,

Vandaag zijn we vroeg opgestaan 6.30 uur. Na een heel klein ontbijtje samen met de kids werden we om 7.30 uur opgepikt voor de gang naar de rechtbank in Johannesburg.
Na een file van ca 3 kwartier zijn we (te laat) bij de rechtbank aangekomen. Hier moesten we in een kleine/oude en muffe wachtkamer wachten. Ook hebben we hier de officiele adoptie papieren getekend.
We waren samen met nog 3 stellen. 1 Fins, 1 Zweeds en 1 Nederlands. Om de beurt moesten naar de vrouwelijke rechter. Hier werd ons gevraagd of we Bongani echt willen adopteren en dat we goed voor hem zouden zorgen. Hierna regeld de social worker van ABBA alle benodigde papieren verder af met de rechter onder ede. Het was veel officieler dan vorige keer in Pretoria.
Omdat we om de beurt gingen duurde de hele procedure ca 3 uur. Het was best emotioneel.
Hierna zijn we teruggereden naar Pretoria en hebben heerlijk met alle koppels geluncht in de Botanische tuin. Luthando viel hier van een bank boven op zijn koppie maar zoals een echte Zulu, na een paar minuten lachte hij alweer. In de tussentijd moest mama zonder hulptroepen onze klein zoon verschonen, hij had gepoept en niet zo'n beetje ook, alles zat onder, oh ja Ingrid wat ben ik blij dat ik afgelopen maanden enkele keren bij Joris dit zelfde heb mogen doen want de reuk ben ik echt niet meer gewend, maar goed Bongani eet alles en goed (heeft vanmiddag frites geproeft) dus er komt ook genoeg uit
Nu zitten we aan de koffie en taart aangezien Wout en Karin 15 jaar getrouwd zijn. Vanmiddag is papa met Luthando een ijsje gaan kopen en heeft mama eindelijk even tijd gehad om in de zon te liggen (was wel nodig, is best moe) Vanavond hebben we Bopottie gegeten een echt Zuif-Afrikaans gerecht, een soort nasi, Luthando had genoeg aan 2 broodjes maar onze jongste spruit eet rustig mee, zolang er eten in er buurt is gaat dat mondje open, hopelijk blijft dit zo.
Vanavond gaan we een feestje bouwen op Bongani.
Mama heeft vanavond samen met de boys in bad gezeten, niet echt relaxed want Bongani wilde steeds maar weer opstaan dus steeds maar weer corrigeren.

Voor de rest gaat alle goed. Het bier is koud en het weer is goed
Morgenochtend rustig aan doen, en s'middags naar Menlyn een winkelcentrum met wel meer dan 200 winkels (iets voor jou Ine)

wordt dus vervolgd gr. en tot meels

de biesjes

• 14 September 2005 - 13:16

Terry En Patrique:

proficiat met het nieuwe biesje wat is het een lekkere knul en even knap als de eerste knul.groetjes en heel veel kusjes van Terry en Patrique

• 14 September 2005 - 13:44

Wilfried Jolan Kay Kjell En Britt:

Met recht een gelukkig gezinnetje. Jullie stralen alle 4, wederom PROFICIAT!!

• 14 September 2005 - 14:39

Wies:

Lieve allemaal! Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje! Heel veel geluk voor jullie allemaal. De foto's zijn PRACHTIG!

• 14 September 2005 - 15:05

Gerard:

Vanaf mijn werkplek...
    Hoi Eric,
    Ik moet zeggen dat rose hemd staat je prachtig, je kunt bijna meedoen aan een nederlands tv programma "herken de..." LOL
    Zo te zien zijn die 2 mannen al echte maatjes!
    Groet en tot snel...

• 14 September 2005 - 16:47

Rob, Yvon, Kim En Mike:

We zullen er een pakken op Bongani. Feliciteer Wout en Karin maar van ons.

• 14 September 2005 - 17:12

VC+K:

hopelijk gaat alles naar wens, de broertjes zien er gezond uit en hopelijk hebben jullie nog enkele dagen rust om bij te komen.
    Veel plezier in het zonnige zuiden en hopelijk zie je ook nog wat echte architectuur in down town.
    groetjes van het gehele bureau en hopelijk tot snel

• 14 September 2005 - 19:24

Anneke:

Eric en Annemarie jullie zien er stralend uit met jullie prachtige zonen poficiat en heel veel geluk
    groetjes van Jean en Anneke

• 14 September 2005 - 19:30

Polpollie:

pletterpet amperbroekie hijsbakkie bromponie

• 14 September 2005 - 19:51

Frans&Luud:

nog een mailtje ik had op dag een gereageerd proficiat(alweer) Luthando geef jij Bongani een dikke knuffel van ons?doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 14 September 2005 - 20:19

Jan En Hennie Kroezen:

Hallo Biesjes,

Jullie hebben prachtige jongens. Geniet ervan.
    Alvast Hartelijk Gefeliciteerd met jullie 15-jarig huwelijk morgen.
    Nog heel veel gelukkige en gezonde jaren toegewenst tesamen met jullie kinderen.
    Groetjes van Jan en Hennie.

• 15 September 2005 - 05:22

Ingrid Penners:

Van zo'n foto,s krijg je toch tranen in je ogen.
    Bestaat er groter geluk dan dat jullie nu beleven. Koester het voor altijd
    heel veel groetjes Ingrid

• 15 September 2005 - 05:24

De Smitjes:

van harte gefeliciteerd met jullie zoon Bongani, nu is hij al een Nederlander en bij Luthando moest dat allemaal nog geregeld worden in Nederland.
    De andere familie Biesmans in het mooie Limburg bedankt voor jullie felicitaties aan ons adres.
    Tot ziens in Limburg

• 15 September 2005 - 07:52

Erik, Gemma & Isabel:

Ademloos lezen we iedere dag weer al jullie avonturen als een nieuw gezin. Wat een heerlijke foto's met jullie vieren. Wij krijgen zo langzamerhand nu ook echt de kriebels en verlangen naar een broertje of zusje voor Isabel, maar vooral ook naar een zoon of dochter voor ons. Heel veel plezier daar met z'n vieren en tot gauw ziens
    groetjes
    Gemma, Erik & Isabel

• 15 September 2005 - 16:39

Colin:

Luthando, wat een leuk broertje. Het duurt me te lang voordat ik verstoppertje bij oma in de tuin met jullie kan spelen. Kusjes en een dikke knuffel van Colin

• 15 September 2005 - 16:42

Colin:

• 15 September 2005 - 16:45

Ine:

Nogmaal van harte proficiat met jullie mooie, knappe zoon. Ik vind de broers zelfs wat op elkaar lijken. Ze zien er lekker uit en jullie gezinnetje straalt.Anne Marie wat het winkelen betreft je weet wel wat ik leuk vind dus hou je vooral niet in. groetjes en geniet lekker Ine