De laatste "plichtplegingen" - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu De laatste "plichtplegingen" - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu

De laatste "plichtplegingen"

Door: Webmaster

22 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi,allemaal

Vandaag vroeg uit bed want we moesten klaar zijn voor ons bezoek aan de Nederlandse Ambassade. Om 9.00 uur werden we opgepikt door iemand van de ABBA stichting voor de laatste plichtpleging de aanvraag voor het Nederlands paspoort voor Bongani.
Omstreeks 9.15 arriveerde we bij de Nederlandse Ambassade. Nu begrijpen we waar ons belastinggeld blijft. In dit gebouw zouden naar onze mening wel enkele ambassades gevestigd kunnen worden.
Gelukkig was het niet druk en waren we naar een kwartiertje aan de beurt.
Om 10.00 uur waren we weer in Lethabong. Bongani is meteen gaan slapen, papa is een cadeautje gaan kopen voor de jarige Sebastian
Rond 12.00 uur hebben we het laatste afsluitende gesprek gehad met Marita Ferreira van de ABBA stichting, de matching werd besproken en we konden nog wat vragen stellen, ook heeft Bongani net als uthando een bijbel gekregen, het geheel was weer best emotioneel, een afsluiting van een heel bijzondere tijd en waarschijnlijk een afscheid van Marita, ze wist n.l niet of ze op vrijdag nog tijd heeft om naar Lethabong te komen.
Dus dikke kussen uitgewisseld, foto's gemaakt als herinnering voor de kinderen van deze lieve vrouw, die zich zelf de "ooievaar" noemt, en vor ons is ze dit ook een beetje want ze heeft inmiddels zo'n 400 Zuid-Afrikaanse kinderen geplaatst. Na de lunch de verjaardag gevierd van Sebastian een ander Zweeds ventje die vandaag 4 is geworden.
Hierna nog 1 maal naar Pretoria voor de laatste inkopen. Kleding is hier spot goedkoop.
Het avondeten was lekker, vis, aardappelen en groenten.
Na het eten zijn de kids in bad gegaan en is Anne-Marie gestart met het inpakken van de koffers.
De kids liggen nu lekker in bed. Luthando is blij dat hij terugkan naar Nederland naar zijn Oma en Opa.
Morgen nog even genieten en dan om 22.40 de lucht in voor de thuis vlucht.
We zien ernaar uit om weer iedereen te ontmoeten.

Tot zaterdag

De groetjes
de zuid afrika gangers

• 22 September 2005 - 18:59

Terry En Theo En Dominique:

Ha luitjes ,de laaste loodjes wegen zwaar toen jullie weg gingen duurde het te lang dat jullie weg konden gaan nu zal het wel te lang duren voor dat je terug kunt naar huis.Voor jullie is het de laaste nacht voor ons nog twee nachtjes en dan zien we jullie zaterdagmorgen om 9.30 op schiphol.Maar ik lees dat jullie schrijven dat je om 11.40 weggaan klopt dat of was dat een typ fout groetjes van Terry Theo en de kids

• 22 September 2005 - 19:04

Eus, Hella En The Kids:

Een hele goeie reis terug. Fly save en dat de reis heel snel voorbij mag zijn. Tot een dezer dagen en heel veel groetjes van ons.

• 22 September 2005 - 19:08

De Hollandschevelders:

Hoi Biesjes,

Lekker gevoel he dat het aftellen is begonnen.
    Ja ja van dat belastinggeld worden leuke dingen gebouwd in het buitenland en de meeste nederlanders weten hier niets van. Zijn jullie nog bij het ziekenhuis geweest om foto´s te maken?
    Wel hier is niet veel bijzonders gebeurd vandaag, Ninzi heeft d´r hielprikje gehad en is gewogen, 300 gram minder zwaar als Lana toen ze negen maand was.
    Nou geniet van jullie laatste avondje in Lethabong, neem nog een paar `colaatjes´ Eric en een glaasje wijn Anne-Marie en we hopen jullie snel.... weer in levende lijve te zien.
    groetjes van ons allen, ik mail je morgen.

• 22 September 2005 - 19:13

Frans&Luud:

Hallo lieverds een hele fijne vlucht en gezond weer op Neerlands bodem we zien vol spanning uit naar jullie thuiskomst slaap lekker en tot Zaterdag

• 22 September 2005 - 20:14

Jan En Hennie Kroezen:

Hallo Zuid-Afrika gangers,
    Nu is het ook voor jullie tijd om weer de koffers te pakken en nu met z'n vieren naar huis te gaan.
    Het is geweldig, 2 mooie jongens. geniet ervan.
    Wij wensen jullie een hele goede reis toe en bovenal een mooie thuiskomst. Wij zien jullie vast nog wel binnenkort.
    Groetjes van Jan en Hennie Kroezen.

• 23 September 2005 - 07:15

Emiel:

Hey,
    Ik zie dat jullie je best vermaken, voor de kippetjes zijn goed in Zuid-Afrika. Veel plezier nog en een prettige terugvlucht.

Groetjes Emiel

• 23 September 2005 - 11:13

Muis:

Beste Afrikaantjes, Daar ik niet op het werk ben en mijn computer vaak vasthangt, dit bericht via Ralph. Het zit er bijna op. Ik ben blij om jullie weer te zien en om Bongani eindelijk te ontmoeten. Het zal bij jullie ook wel beginnen te kriebelen. Maar het zal ook niet meevallen Afrika te moeten verlaten. Denk dan maar aan de liefde en zorg die jullie zoontjes van jullie (en de familie) zullen krijgen. Een hele goede reis terug en tot morgen!

• 23 September 2005 - 11:51

Ine:

Hoi allemaal, Wat kijk ik ernaar uit om jullie morgenvroeg te ontmoeten en natuurlijk Bongani een dikke knuffel te geven. Ook de kinderen leven naar moorgen toe, de jongens laten zelfs hun voetbalwedstrijd schieten en dat wil wat zeggen. Maar je krijgt natuurlijk niet elke dag een nieuw neefje. Ik moet zeggen dat jullie verhalen me de afgelopen 2 weken wel aangegrepen hebben, bij Luthanda hebben we jullie niet van dag tot dag kunnen volgen en dat is nu wel anders geweest. Je leeft nu elke dag mee met jullie en nogmaals ik kijk naar morgen uit een goede vlucht en tot morgen. groetjes en een knuffel voor de kids gr Ine

• 23 September 2005 - 13:02

Ingrid:

Hallo allen daar
    Ben net bij Gertie geweest, die heeft er natuurlijk weer voor gezorgd, dat het er toppie uitziet bij jullie.
    Alle stof van de laatste 14 dagen is weg en ook voor jullie magen wordt gezorgd.
    Ze kan niet wachten dat ze haar Luthando weer ziet en ook haar nieuwste kleinkind.
    Jongens tot morgen en groetjes
    Ingrid P