Een dag zonder kip - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu Een dag zonder kip - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van bongani - WaarBenJij.nu

Een dag zonder kip

Door: Webmaster

20 September 2005 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo vrienden,

Jullie zullen wel denken wat een rare titel, maar het zit zo. Sinds we gearriveerd zijn hebben we tot nu toe bijna elke dag kippepoten of -vleugels of kipfilet gegegeten. Ik kan jullie verzekeren dat de we langzaam een extra paar vleugels krijgen van al deze kip.
Alle gekheid op een stokje.
Vandaag was de kroos wederom om 6.00 uur wakker maar na een hachelijk woordje van pappa zijn ze wederom in slaap gevallen tot 7.00 uur.
Na het ontbijt hebben we geld afgehaald voor het betalen van het guesthouse. (Ja Woutje wij kwamen er bij de bank ook niet door). Hierna lekker rustig de morgen doorgebracht met lezen en de kids met spelen.
Na de lunch zijn we om 13.30 uur opgehaald door Marti voor een retourtje Johannesburg.
Hier bezochten we het kindertehuis waar Bongani enige tijd is verbleven. Ik kan jullie zeggen dat het er wel op inhakt als je daar nog 30 kindjes ziet spelen en slapen in afwachting van hun nieuwe adoptieouders. Bongani hebben we bewust en op advies niet mee naar binnen genomen,dit was afgeraden door de Abba stichting. Dus we zijn separaat naar binnen gegaan. De verzorgster van Bongani had het erg moeilijk en was blij met de gezinsfoto.
Nadat Anne-Marie naar buiten was gekomen hebben we Bongani nog eenmaal van achter de poorten aan zijn verzorgster laten zien, dit emotionele moment greep ons beide aan waardoor we samen nog even een potje gehuild hebben op straat.
Hierna zijn we teruggereden naar Pretoria in het drukke verkeer een reis van ca 1,5 uur.
In Pretoria zijn we gestopt bij een Drive-in van Mc Donalds. Hier hebben we 2 happy meals gekocht. In Lethabong werd alles door de kids, dus ook Bongani naar binnen gewerkt.
Hierna kregen we van Bartwin en Anne-Marie een echtpaar uit Leeuwarden een kadootje omdat ze tijdens de overdracht onze digitale camera hadden mogen lenen.
Hierna lekker gegeten rijst met gehakt,overdekt met ei. (Bopottie)
Op dit moment zit Luthando bij pappa op schoot en heeft zojuist zijn eigen naam getypt.
Voor vanavond staat een rustig avondje op de bank gepland.
Nog 3 nachtjes slapen en dan vertrekken we weer naar Nederland. We zien ernaar uit om iedereen weer te ontmoeten al zal het ook weer moeilijk zijn om ons tweede vaderland te verlaten.

Slaap zacht en tot Meels

Anne-Marie Eric Luthando en Bongani

• 20 September 2005 - 17:55

Terry En Theo En Dominique:

Wij zien er ook naar uit dat we jullie weer terug zien het zijn toch spannende weken geweest waar je toch heel veel tijd aan jullie daar in afrika dacht dus geniet die drie daagjes nog groetjes Terry en theo en domi

• 20 September 2005 - 18:07

Gerard Carola Jesper En Lynn:

Tok tok tok kukeleku. We hebben net de laatse paal in de grond geslagen voor jullie..... kippenren in de tuin. Zo kun je elke dag genieten van die lekkere chicks. Alle gekke kippen op een stokje, het is goed om te zien dat alles ok is. Wij vonden het erg bijzonder en moedig dat jullie naar het tehuis van Bongani zijn geweest. Tot zaterdag in blakende gezondheid.. Een dikke knuf van en vóór de kids.
    GCJL

• 20 September 2005 - 18:41

Carola:

Hallo trotse pa en ma en grote broer.Zojuist samen weer het( Bonganie journaal) gelezen zoals we dit met Jesper en Lynn vaak 's avonds na het eten doen. Echt geweldig!!!Daarna kijken we nog naar het (Ninzi Journaal).Nog eens het verhaal en de foto's van hun terugreis bekeken.Kippenvel(sorry alweer kippen) en tranen krijg ik ervan!We verheugen ons allemaal op zaterdag,dan wordt ook ons lange wachten beloond.De kids riepen vanavond nog trots tegen Regien en Aimee dat ze zaterdag hun nieuwe neefje gaan ontmoeten.Wij waren bij hun gaan eten en ook zij wensen jullie proficiat en veel geluk.
    Welterusten en een dikke poen van ons allen.

• 20 September 2005 - 18:43

Eus, Hella En The Kids:

Na een par dagen uit de lucht te zijn geweest is het goed om te lezen dat het zo goed bij jullie gaat.Wat een verhalen, prachtig om te lezen. Al zullen jullie ook wel weer blij zijn om straksjes terug te zijn.
    Annemerie nog proficiat en geweldig dat Bongani al mama zegt. (nu papa nog hihi). Geweldig als je Luthando ziet stralen aan de zij van zijn broertje. Mooi!!!
    Kom maar snel terug, dan is de helft van vc-st.joseph compleet.

Heel veel groetjes van ons en een dikke knuffel. E.H.M.R

• 20 September 2005 - 19:23

Hollandscheveld Boppe:

Hoi hoi biesjes,

Wel we hebben vandaag veel aan jullie gedacht, hoe zou het gaan in Acress of Love? Hoe zullen ze er onder zijn? Hoe gaat het met Bongani? etc etc.
    Wel jullie begrijpen hier in drenthe leven we heel erg met jullie mee, gelukkig is het goed gegaan en natuurlijk is het heel emotioneel als je kindje zo oud is als Bongani en dus begrijpt wat er gebeurd. Maar straks zal ook hij, net als Luthando, stapelgek op jullie zijn (als hij dat al niet is). Het is echt een lekker jochie. Opa en oma we kunnen jullie verzekeren dat Bongani ook weer een oogappeltje van jullie zal worden.
    Nou Eric en Anne-Marie donderdag nog even het noodpaspoort regelen en dan vrijdag lekker naar huis. Vergeet niet Marita scherp te houden he, anders heb je weer de zelfde problemen als wij als het paspoort vergeet op te halen.
    Heeft Marty jullie trouwens een rekening voor ons gegeven voor de reis- en verblijfskosten? Denk ook aan die van jullie.
    Wel ik mail je morgen weer

veel liefs,
    de smitjes

• 20 September 2005 - 20:26

Wilfried Jolanda Kay Kjell En Britt:

Heftig, dit verhaal van Acres of love. Ik geloof graag dat jullie daar erg emotioneel onder waren! Net zoals jullie tellen ook wij de dagen af tot zaterdag, geniet nog van de laatste dagen in jullie Z-Afrika!! Poene en knoevels vaan us allemaol!

• 20 September 2005 - 21:22

Luud&Frans:

wat een enige foto's vooral die drie stoere kerels in bad ik had graag wat meer op de foto gezien(ha ha ha ha )
    ik begrijp dat er rijkelijke tranen hebben gevloeid ik zit hier al met kippenvel(over kip gesproken) jongens (en een lady) we zijn heel benieuwd tot Zaterdag

• 21 September 2005 - 05:29

Patrique Biesmans:

Hoi zo te zien heben julie
    een dag zonder kip.
    De fotos waren leuk.
    Lutando en nartuurlijk Bongani hebben goed gegeten.
    Vont lutando het luek ????

Groetjes Patrique Biesmans

• 21 September 2005 - 08:32

Pascalle Carlo En Jana:

We vinden het ieder dag weer spannend om jullie belevenissen te lezen.Het bezoek aan Acress of Love ervaarden wij ook als zeer confronterend, maar wel fijn dat jullie deze gelegenheid hebben gehad.
    Wij wensen jullie nog een paar rustige dagen en een goede terugreis met de kids.Prachtig om ze op de foto's te zien echte broertjes !!
    Groetjes van Pascalle,Carlo en unne dikke poen vaan Jana

• 21 September 2005 - 10:03

Bureau:

e lekker kreefke geit d'r netuurlik doa neet in, meh unne bbq is netuurlik aoch heerlik, veural noe ut heij good weer bleif. Hopelik is dat dao aoch zoe

compleminte

rene

• 21 September 2005 - 21:14

Bert Marjo En Jiali:

Hallo Daaronder
    Geweldig dat jullie toch even in het kinderthuis zijn geweest en dat jullie met een verzogster hebben kunnen praten.Bij ons was daar geen spraken van.Wat we wel erg jammer vinden.We zien op de foto's dat de boy's wel aan elkaar gewaagd zijn.Geniet nog maar even van de laatste dagen groetjes bert marjo en jiali